Niniejszy Regulamin określa rodzaje, zakres, warunki świadczenia usług drogą elektroniczną i zasady korzystania z serwisu Budstol Invest dostępnego pod adresem www.budstol-invest.pl zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 344 z późn. zm.).
§1 Definicje
- Usługodawca – Budstol Invest GW Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, z siedzibą w Bydgoszczy (85-095) ul. Pestalozziego 3, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Bydgoszczy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000257761, NIP 5542690050, REGON 34017654, kapitał zakładowy 600.000 zł, adres poczty elektronicznej: biuro@budstol-invest.pl, tel. +48 601 354 354.
- Deweloper – Usługodawca lub Budstol Invest Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością siedzibą w Bydgoszczy (85-095) przy ul. Pestalozziego 3, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Bydgoszczy XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000909047, NIP 5542893712, REGON: 340679280, kapitał zakładowy 100.000,00 zł.
- Serwis – serwis internetowy dostępny pod adresem www.budstol-invest.pl, za pośrednictwem którego możliwe jest: nawiązanie kontaktu z Usługodawcą, uzyskanie wiedzy o inwestycjach prowadzonych przez Dewelopera, w szczególności cenie Nieruchomości, przekazywanie dokumentów dotyczących przedsięwzięcia deweloperskiego itp., nawiązywanie współpracy z Deweloperem, w tym dokonywania rezerwacji Nieruchomości, zawierania porozumień o wyłączności negocjacji lub Umów rezerwacyjnych, jeżeli do ich zawarcia nie jest wymagana forma pisemna lub inna szczególna albo przygotowania projektów takich umów.
- Nieruchomości – mieszkanie i domy oferowane do sprzedaży przez Dewelopera, możliwe do rezerwacji przez Serwis.
- Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędącą osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która korzysta z usług świadczonych za pośrednictwem Serwisu.
- Konsument – Klient będący osobą fizyczną dokonującą z Deweloperem czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Przedsiębiorca-Konsument – Klient będący osobą fizyczną dokonującą z Deweloperem czynności prawnej bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Przedsiębiorca – Klient będący osobą fizyczną, osobą prawną lub jednostką organizacyjną niebędącą osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonującą działalność gospodarczą lub wspólnicy spółki cywilnej w zakresie wykonywanej przez nich działalności gospodarczej, z wyłączeniem Przedsiębiorcy-Konsumenta.
- Konto – nieodpłatna usługa świadczona drogą elektroniczną, pozwalająca na stworzenie konta Klienta w Serwisie, na którym gromadzone są dane podane przez Klienta, informacje o zawartych przez niego umowach oraz przekazanych mu dokumentach i korespondencji w trakcie ich realizacji.
- Formularz kontaktowy – nieodpłatna usługa świadczona drogą elektroniczną, pozwalająca na nawiązanie kontaktu z Usługodawcą, w szczególności w celu uzyskania informacji dotyczących oferowanej przez Dewelopera Nieruchomości i jej ceny, bez konieczności zakładania Konta.
- Formularz rezerwacji – nieodpłatna usługa świadczona drogą elektroniczną, pozwalająca na rozpoczęcie procesu rezerwacji Nieruchomości w Serwisie, uzyskanie prospektu informacyjnego od Dewelopera, przygotowanie projektu Porozumienia rezerwacyjnego i złożenia oferty zawarcia Umowy rezerwacyjnej.
- Porozumienie rezerwacyjne – oświadczenie woli Klienta zawarcia z Deweloperem Umowy rezerwacyjnej, zgodnie z treścią niniejszego Regulaminu.
- Umowa rezerwacyjna – umowa zawarta pomiędzy Klientem oraz Deweloperem, której przedmiotem jest zobowiązanie Dewelopera do czasowego wyłączenia z oferty sprzedaży Nieruchomości zarezerwowanej przez Klienta, pod warunkiem uiszczenia opłaty rezerwacyjnej przez Klienta.
- Newsletter – nieodpłatna usługa świadczona drogą elektroniczną za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail, która umożliwia Klientowi po podaniu adresu e-mail Usługodawcy i wyrażeniu przez Klienta zgody, otrzymywanie cyklicznych wiadomości e-mail zawierających informację o Nieruchomościach, nowościach lub korzyściach związanych z korzystaniem z Serwisu, w tym informacji handlowych.
- Dzień roboczy – dzień od poniedziałku do piątku z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.
§2 Formy kontaktu z Usługodawcą
- Adres pocztowy: ul. Pestalozziego 3, 85-095 Bydgoszczy
- Adres poczty elektronicznej: biuro@budstol-invest.pl
- Formularz kontaktowy na stronie internetowej Budstol Invest
§3 Warunki świadczenia usług drogą elektroniczną
- Usługodawca udostępnia usługi świadczone drogą elektroniczną w postaci Konta, Formularza kontaktowego, Formularza rezerwacji i Newsletter.
- Usługodawca nie gwarantuje ciągłości świadczenia usług, zastrzegając sobie prawo do wstrzymania świadczenia usług według własnego uznania w każdym czasie, co nie wpływa na wykonanie zawartych umów i nie narusza praw nabytych Klientów korzystających z Serwisu.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za brak możliwości korzystania z Serwisu, błędne wskazanie danych lub za poprawność działania Serwisu wynikające z usterek technicznych, błędów systemu teleinformatycznego lub spowodowane czynnikami niezależnymi od Serwisu. Usługodawca nie odpowiada za szkody spowodowane wadliwym działaniem systemu transmisji, w tym awariami sprzętu, opóźnieniami i zakłóceniami przesyłu informacji.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za udostępnianie przez Klienta swojego loginu i hasła osobom trzecim.
- Wszelkie usługi dostępne w Serwisie, jak również usługi, które zostaną dodane w przyszłości, w braku odmiennego wskazania, podlegają postanowieniom ogólnym Regulaminu.
- Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną zostaje zawarta z chwilą rozpoczęcia korzystania z Serwisu, równoznacznego z zaakceptowaniem Regulaminu.
- Usługi są świadczone bezpłatnie.
- Usługi mogą mieć charakter:
- jednorazowy- Formularz kontaktowy, Formularz rezerwacji,
- okresowy, świadczone przez czas nieoznaczony – Konto, Newsletter.
- Usługodawca i Klient zobowiązują się powstrzymywać od wszelkich działań mogących utrudnić bądź destabilizować funkcjonowanie Serwisu lub korzystanie z usług świadczonych za jego pośrednictwem.
- Warunkiem korzystania z usług jest podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe. Klient zobowiązany jest podawać swoje dane w sposób staranny, nie wprowadzając w sposób celowy danych nieprawdziwych lub bezprawnych.
- Umowa o świadczenie usług elektronicznych może zostać wypowiedziana przez Usługodawcę z miesięcznym terminem wypowiedzenia. Klient może wypowiedzieć umowę o świadczenie usług elektronicznych ze skutkiem natychmiastowym w każdym czasie.
- Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną bez zachowania terminu wypowiedzenia i zaprzestać świadczenia tych usług w całości lub części, jeżeli Klient:
- a.narusza istotne postanowienia Regulaminu, w szczególności – podszywa się pod inną osobę lub podaje podczas rejestracji lub zamówień nieprawdziwe dane osobowe,
- b.narusza w związku z korzystaniem z Serwisu przepisy powszechnie obowiązującego prawa,
- c.ponownie wykorzystuje Serwis niezgodnie z jego przeznaczeniem,
- d.w przypadku działania przez Klienta na szkodę Dewelopera, podmiotów współpracujących z Deweloperem lub innych Klientów; dochodzenie roszczeń przysługujących Klientowi od Dewelopera nie jest uważane za działanie na jego szkodę w rozumieniu niniejszego punktu Regulaminu.
§4 Warunki techniczne
- Dla funkcjonowania Serwisu potrzebne jest:
- urządzenie z aktywnym dostępem do Internetu,
- przeglądarka obsługująca Java Skrypt i pliki cookies;
- zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 1024×768.
- Skorzystanie z usług Serwisu może wymagać również:
- posiadania konta poczty e-mail;
- posiadania standardowego i powszechnie dostępnego oprogramowania służącego do przeglądania stron internetowych oraz plików z rozszerzeniami .jpg, .jpeg, .pdf.
- Usługodawca wykorzystuje cookies, czyli dane informatyczne przechowywane w urządzeniach końcowych Klienta, przeznaczone do korzystania ze stron internetowych, w których znajdują się informacje niezbędne do prawidłowego funkcjonowania Serwisu, w szczególności procesu autoryzacji. W szczególności są to pliki tekstowe, zawierające nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny identyfikator służący do identyfikacji przeglądarki, z której następuje połączenie ze stroną internetową.
- Za pomocą plików cookies nie są przetwarzane lub przechowywane dane osobowe. Pliki cookies wykorzystywane są do uproszczenia lub umorzenia danej operacji w tym między innymi do zapamiętywania danych niezbędnych do logowania Klienta i utrzymania sesji na każdej kolejnej stronie, lepszego dopasowania Serwisu do potrzeb Klienta, tworzenia anonimowych statystyk.
- Wchodząc na stronę Serwisu, Klient może nie zgodzić się na korzystanie z plików cookies.
- Warunkiem działania cookies jest ich akceptacja przez Klienta i przeglądarkę oraz ich nieusuwanie. Wyłączenie stosowania plików cookies może spowodować utrudnienia związane z korzystaniem z usług Serwisu, w szczególności wymagających logowania. Wyłączenie nie powoduje braku możliwości czytania lub oglądania treści zamieszczanych na stronie Serwisu – z zastrzeżeniem tych, do których dostęp wymaga logowania. Zmiany mogą jednak uniemożliwić poprawne działanie Serwisu.
- Usługodawca może wykorzystywać pliki cookies w celach marketingowych, tylko w przypadku, gdy Klient wyrazi na to zgodę. Wówczas pliki cookies będą wykorzystywane w urządzeniu Klienta w celu dostosowania reklam do potrzeb Klienta, tj. profilowania wyświetlanych reklam na zewnętrznych serwisach internetowych, jak i na stronie Serwisu, stosownie do preferencji Klienta na podstawie danych posiadanych przez Usługodawcę, w tym zachowania Klienta na stronie Serwisu.
- Pliki cookies są przechowywane w pamięci przeglądarki:
- w przypadku cookies sesyjnych (konieczne do prawidłowego działania strony Serwisu) – do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia przeglądarki,
- w przypadku cookie stałych (wpływające na funkcjonalność Serwisu, umożliwiające przypomnienie informacji wprowadzonych przez Klienta lub dokonanych przez niego wyborów) – przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Klienta.
- Aby dowiedzieć się, jak zarządzać plikami cookies, w tym jak wyłączyć ich obsługę przeglądarce, należy skorzystać z pliku pomocy wykorzystywanej przeglądarki. Przykładowe opcje edytowania w przeglądarkach:
- Mozilla Firefox – www.support.mozilla.org/pl/kb/ciasteczka-Internet
- Explorer – www.support.microsoft.com/kb/278835/pl
- Google Chrome: – www.support.google.com/chrome/bin/answer.py?hl=pl&answer=95647
- Safari – www.safari.helpmax.net/pl/oszczedzanie-czasu/blokowanie-zawartosci/
§5 Proces rezerwacji i obsługa zawartych umów
- Prezentowane w Serwisie informacje nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1740 z późn. zm.), a jedynie zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu przepisu art. 71 Kodeksu cywilnego i nie mają charakteru wiążącego. Zaakceptowanie Porozumienia rezerwacyjnego przez Klienta oznacza ofertę Klienta, która wymaga akceptacji Dewelopera dla zawarcia Umowy rezerwacyjnej.
- Przeglądanie treści Serwisu nie wymaga zakładania Konta.
- Dokonanie rezerwacji Nieruchomości wymaga założenia Konta w Serwisie, wypełnienie Formularza rezerwacji i akceptacji Porozumienia rezerwacyjnego.
- Aby założyć Konto w Serwisie, należy wypełnić formularz rejestracji, poprzez wskazanie danych kontaktowych i adresowych: imię i nazwisko lub nazwę, adres zamieszkania lub siedziba, adres e-mail oraz numer telefonu. Po otrzymaniu powyższych informacji, Klient zostaje wprowadzony do bazy kontrahentów oraz powiadomiony drogą mailową o danych rejestracyjnych. Założenie Konta w Serwisie jest darmowe.
- W Formularzu rezerwacji Klient dokonuje konfiguracji Nieruchomości oraz podaje dane osobowe, nieuwzględnione w procesie zakładania Konta: PESEL i numer dowodu.
- Klient akceptując Porozumienie rezerwacyjne potwierdza, że ma świadomość, iż wiąże się ono z obowiązkiem zapłaty opłaty rezerwacyjnej oraz zawarciem Umowy rezerwacyjnej.
- Zaakceptowane Porozumienie rezerwacyjne wiąże Klienta, jeżeli na podany przez Klienta adres e-mail Deweloper prześle niezwłocznie, nie później niż w ciągu 3 (trzech) dni roboczych:
- potwierdzenie zawarcia Umowy rezerwacyjnej – jeżeli do zawarcia Umowy nie jest wymagana forma pisemna lub inna szczególna,
- informację nt. miejsca i możliwego terminu zawarcia Umowy rezerwacyjnej wraz z potwierdzeniem rezerwacji Nieruchomości – jeżeli do zawarcia Umowy wymagana jest forma pisemna lub inna szczególna,.
- W przypadku opisanym w:
- ust. 7 pkt 1 powyżej z chwilą otrzymania przez Klienta potwierdzenia dochodzi do zawarcia Umowy rezerwacyjnej,
- ust. 7 pkt 2 powyżej Umowa rezerwacyjna zostaje zawarta z chwilą jej podpisania przez obie strony. Klient i Deweloper przestają być związani Porozumieniem rezerwacyjnym w razie bezskutecznego upływu terminu na podpisanie Umowy rezerwacyjnej przez Klienta.
- Deweloper przekazuje Klientowi potwierdzenie zawarcia Umowy rezerwacyjnej przez Konto.
- Deweloper korzystając z Serwisu, w zakresie związanym z obsługą zawartych umów, będzie przekazywał Klientowi niezbędne informacje i dokumenty wymagane przepisami prawa lub w związku z treścią zawartych umów, dla których nie jest zastrzeżona forma pisemna lub inna szczególna oraz będzie przyjmował informacje i dokumenty od Klientów.
§6 Prawo odstąpienia od umowy
- W przypadku Przedsiębiorców postanowienia niniejszego paragrafu nie mają zastosowania.
- Konsument lub Przedsiębiorca-Konsument może odstąpić od umowy o świadczenie usług elektronicznych bez podania przyczyny, poprzez złożenie stosownego oświadczenia, w terminie 14 (słownie: czternastu) dni od dnia zawarcia umowy o świadczenie usług elektronicznych:
- listem poleconym na adres ul. Pestalozziego 3, 85-095 Bydgoszczy,
- e-mail: biuro@budstol-invest.pl.
- Złożenie oświadczenia, o którym mowa powyżej może nastąpić poprzez wypełnienie i przesłanie Usługodawcy oświadczenia udostępnionego na stronie Serwisu. Dla zachowania terminu odstąpienia od umowy wystarczy, aby Konsument lub Przedsiębiorca-Konsument wysłał informację dotyczącą odstąpienia od umowy przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 2.
- Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy powinno zawierać dane Konsumenta lub Przedsiębiorcy-Konsumenta.
- W przypadku złożenia oświadczenia o którym mowa w ust. 2 powyżej Usługodawca niezwłocznie prześle Konsumentowi lub Przedsiębiorcy-Konsumentowi na wskazany przez niego adres e-mail potwierdzenie otrzymania tego oświadczenia.
- W przypadku odstąpienia od umowy umowę uważa się za niezawartą.
- Prawo odstąpienia od umowy o świadczenie usług zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi lub Przedsiębiorcy-Konsumentowi w odniesieniu do umowy, jeżeli Usługodawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta lub Przedsiębiorcy-Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Usługodawcę utraci prawo odstąpienia od umowy.
§7 Tryb składania reklamacji
- Reklamacje dotyczące funkcjonowania Serwisu (w tym związane ze świadczeniem usług elektronicznych) należy kierować na adres email: biuro@budstol-invest.pl.
- Rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę nastąpi w ciągu 30 dni.
- W przypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę-Konsumenta rezultatu, Konsument lub Przedsiębiorca-Konsument może skorzystać m.in. z:
- mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów dostępny jest pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595;
- pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów dostępny jest pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596;
- bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika Konsumentów;
- internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home.howitworks.
§8 Postanowienie końcowe
- Usługodawca za pośrednictwem niniejszego Regulaminu informuje Klienta o zagrożeniach występujących w sieci Internet, w szczególności możliwości wystąpienia włamań do systemu informatycznego lub jego zainfekowania wirusami, przejęcia transmisji danych elektronicznych przez osoby trzecie itp.
- Zabrania się wykorzystywania jakichkolwiek materiałów publikowanych na stronie internetowej Serwisu (w tym zdjęć i opisów towarów) bez pisemnej zgody Usługodawcy.
- Rzeczywisty wygląd Nieruchomości i ich wizualizacji może z przyczyn technicznych (np. właściwości urządzenia, na którym są one wyświetlane przez Klienta) nieznacznie różnić się od prezentowanego na stronie Serwisu.
- Wszelkie spory pomiędzy Usługodawcą a Konsumentem lub Przedsiębiorcą-Konsumentem zostaną rozstrzygnięte przez sąd właściwy miejscowo. Wszelkie spory pomiędzy Usługodawcą a Przedsiębiorcą zostaną rozstrzygnięte przez sąd właściwy miejscowo dla Usługodawcy.
- Prawem obowiązującym jest wyłącznie prawo polskie.
- Zagadnienia związane z prywatnością określa polityka prywatności.
- Treść Regulaminu może zostać zmieniona, o czym Klient zostanie poinformowany poprzez publikację jednolitego tekstu Regulaminu w serwisie z odpowiednim wyprzedzeniem. Zmiana Regulaminu wchodzi w życie od momentu opublikowania na stronie internetowej Serwisu. Zmiany Regulaminu nie będą naruszać praw nabytych Klientów korzystających ze Serwisu przed dniem wejścia w życie zmian, w szczególności zmiany Regulaminu nie będą miały wpływu na już dokonane rezerwacje, zawarte lub wykonane Umowy. W przypadku braku akceptacji Regulaminu Klient powinien wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną pod rygorem uznania, iż akceptuje Regulamin w jego nowym aktualnym brzmieniu. Jeśli Klient w terminie 30 dni od dnia publikacji informacji o zmianie Regulaminu nie poinformuje Usługodawcy o braku jego akceptacji uznaje się, że zaakceptował Regulamin w jego aktualnym brzmieniu.