Wykonując obowiązek wynikający z art. 13 i 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej: RODO) – przedstawiamy poniżej informacje dotyczące przetwarzania Państwa danych osobowych przez Administratora Danych:
I. ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH
- Administratorem Państwa danych osobowych jest:
- w zakresie danych przetwarzanych na potrzeby utworzenia i obsługi konta klienta w portalu budstol-invest.pl oraz dalszego świadczenia usług drogą elektroniczną- Budstol Invest GW Sp. z o.o. z siedzibą w Bydgoszczy (85-095), przy ul. Pestalozziego 3, 85-095 Bydgoszcz, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Bydgoszczy XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000257761, zidentyfikowaną dla celów podatkowych pod numerem NIP 554-269-00-50, oraz dla celów statystycznych pod numerem REGON: 340176543, kapitał zakładowy 600.000,00 zł – dalej Budstol Invest GW
- w odniesieniu do danych zbieranych od Klientów na potrzeby ich obsługi (w tym nawiązania współpracy, zawarcia i wykonywania umów deweloperskich, rezerwacyjnych, przedwstępnych i in.)- odpowiednio Budstol Invest GW lub Budstol Invest Sp. z o.o. z siedzibą w Bydgoszczy (85-095) przy ul. Pestalozziego 3, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Bydgoszczy XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000909047, zidentyfikowaną dla celów podatkowych pod numerem NIP 554-289-37-12, oraz dla celów statystycznych pod numerem REGON: 340679280, kapitał zakładowy 100.000,00 zł- każda w odniesieniu do danych swoich Klientów
- Ilekroć w niniejszej polityce jest mowa o:
- Administratorze bez dalszego określenia, rozumie się przez to odpowiednio do podmiotu, którego dane są przetwarzane i celu ich przetwarzania – Budstol lub Budstol Invest GW .
- Kliencie – rozumie się przez to podmiot (w tym osobę fizyczną, także konsumenta), będący stroną umowy zawartej z Administratorem (w szczególności- deweloperskiej, przedwstępnej, rezerwacyjnej, porozumienia o wyłączności negocjacji, umów o ustanowienie odrębnej własności lokalu, sprzedaży, najmu nieruchomości, umowy o zarządzanie nieruchomością i in.), podmiot zainteresowany ich zawarciem, w tym- zamierzający uzyskać informacje nt. przedsięwzięcia deweloperskiego prowadzonego przez Administratora (w tym dokumenty ich dotyczące) oraz podmioty, będące członkami wspólnot mieszkaniowych powstałych na nieruchomościach, na których Administrator prowadził przedsięwzięcie deweloperskie lub którymi zarządza.
- Z Administratorem można się skontaktować poprzez adres e-mail: biuro@budstol-invest.pl, telefonicznie pod nr: (52) 385-02-90 albo pisemnie na adres ul. Pestalozziego 3, 85-095 Bydgoszcz
II. PRZETWARZANE DANE OSOBOWE
- Dane są przetwarzane zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami i normami prawnymi w szczególności zaś zgodnie z postanowieniami RODO.
- Przetwarzamy dane, które udostępnili nam Państwo różnymi kanałami komunikacji w tym pisemnie, mailowo lub telefonicznie albo za pośrednictwem Konta klienta w portalu budstol-invest.pl. Dane mogły nam zostać przekazane w różnych sytuacjach np. w ramach naszej współpracy w toku zawarcia lub realizacji umów lub uchwał organów wspólnot mieszkaniowych, dotyczących świadczonych przez nas usług lub dostaw, w tym umów deweloperskich, przedwstępnych, ustanowienia odrębnej własności lokalu, dotyczących sprzedaży lub najmu nieruchomości, zarządzania nieruchomościami i in.
- Państwa dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) – c) i f) RODO w celu:
- nawiązania współpracy, świadczenia usług drogą elektroniczną (w tym utrzymania i wsparcia technicznego, zapewnienia bezpieczeństwa usług), prowadzenia pomiarów statystycznych, analizowanie i udoskonalanie usług, marketingu bezpośredniego (w tym usług typu newsletter) i kontaktu w sprawie innych informacji i usług- jeżeli została wyrażona zgoda,
- nawiązania współpracy, zawarcia i wykonywania umowy dotyczącej świadczenia oferowanych przez nas usług lub dostaw (w tym deweloperskich, przedwstępnych, sprzedaży nieruchomości, ustanowienia odrębnej własności lokalu, rezerwacyjnych, porozumień o wyłączności negocjacji, umów najmu, zarządzania nieruchomościami itp.) udzielenia odpowiedzi na wszelkie skierowane do nas pytania lub wnioski, przekazania informacji nt. prowadzonych inwestycji, przekazywania dokumentów ich dotyczących, prowadzenia dalszej korespondencji w tym zakresie, marketingu bezpośredniego (w tym usług typu newsletter) i kontaktu w sprawie innych informacji i usług- jeżeli została wyrażona zgoda, a także wykonania ciążących na nas obowiązków prawnych, ustalenia, obrony i dochodzenia ewentualnych roszczeń, obsługi zgłoszeń reklamacyjnych, rozliczeń finansowych, w tym wystawienia dokumentów księgowych.
- W związku z realizacją świadczonych przez nas usług oraz związanymi z tym obowiązkami prawnymi będziemy przetwarzać następujące dane:
- na potrzeby utworzenia i obsługi konta klienta w portalu budstol-invest.pl oraz świadczenia usług drogą elektroniczną- imię, nazwisko, adres (w tym- adres siedziby w przypadku podmiotów nie będących osobami fizycznymi), adres korespondencyjny , adres e-mail, nr telefonu, dane o odwiedzanych witrynach, aplikacjach i interesujących Państwa treściach, dopasowywanie i łączenie źródeł danych offline, łączenie różnych urządzeń, użycie dokładnych danych geolokalizacji, aktywne skanowanie danych o urządzeniu w celu jego identyfikacji, informacje o lokalizacji, inne dane dostarczane przez Państwa podczas korzystania z usług, dane związane z korzystaniem z serwisu internetowego, a także zachowania użytkowników, lokalizacja język, rodzaj przeglądarki, rozdzielczość ekranu, system operacyjny, urządzenie, dostawca usług internetowych, adres IP zakończenia sieci, unikalne ID nadane przez Administratora;
- imię i nazwisko, datę urodzenia, imiona rodziców, numer PESEL lub NIP (o ile zostały przez Państwa podane), adres zamieszkania i korespondencyjny (o ile został podany), numer telefonu, adres e-mail, numer rachunku bankowego oraz dane przekazane nam w związku z prośbą o kontakt lub udzielenie informacji, dane dotyczące wykonywania zawartych umów lub łączących nas z Państwem stosunków prawnych, w tym dane o płatnościach dokonywanych w ich wykonaniu, dane dotyczące realizacji praw i obowiązków Państwa jako członków wspólnot mieszkaniowych (o ile dotyczy).
III. SPOSÓB PRZETWARZANIA DANYCH
Wdrożone przez nas procedury wewnętrzne gwarantują, że zbierane dane są:
- przetwarzane zgodnie z prawem, rzetelnie i w sposób przejrzysty dla osoby, której dane dotyczą;
- zbierane w konkretnych, wyraźnych i prawnie uzasadnionych celach i nieprzetwarzane dalej w sposób niezgodny z tymi celami;
- adekwatne, stosowne oraz ograniczone do tego, co niezbędne do celów, w których są przetwarzane;
- prawidłowe i w razie potrzeby uaktualniane;
- przechowywane przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do celów dla których dane te są przetwarzane;
- przetwarzane w sposób zapewniający odpowiednie bezpieczeństwo danych, w tym ochronę przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz przypadkową utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem, za pomocą odpowiednich środków technicznych lub organizacyjnych.
IV. POCHODZENIE DANYCH OSOBOWYCH
Przetwarzane dane osobowe przekazywane są nam:
- bezpośrednio przez osoby, których dane dotyczą, przy czym w odniesieniu do klientów Budstol i danych przekazywanych poprzez portal budstol-onvest.pl i konto Klienta – za pośrednictwem Budstol Invest jako podmiot, któremu Budstol powierzył przetwarzanie – w tym zbieranie- Państwa danych,
- od innych administratorów danych, z którymi współpracujemy (w celu i zakresie dopuszczalnym przez podstawę prawną przetwarzania ich przez w/w podmioty, w szczególności- wyznaczonym Państwa zgodą, której im udzieliliście) lub od podmiotów dokonujących ich zbierania w ramach usług świadczonych na naszą rzecz (pośrednicy nieruchomości, portale internetowe oferujące nieruchomości do sprzedaży lub na wynajem, portale internetowe oferujące usługi wynajmu apartamentów itp. – oile Państwa zgoda na przetwarzanie danych została odebrana a dane przekazane za ich pośrednictwem) lub z powszechnie dostępnych źródeł i rejestrów,
- pozyskiwane są w oparciu o Państwa aktywności w serwisie internetowym.
V. ODBIORCY DANYCH OSOBOWYCH
Przetwarzane dane osobowe możemy przekazać podmiotom współpracującym z Nami, w celu prawidłowego wykonania łączącej nas z Państwem Umowy oraz powiązanych z jej realizacją usług dodatkowych. Państwa dane mogą zostać przekazane podmiotom współpracującym z Nami na podstawie umowy o powierzeniu przetwarzania danych osobowych. Dotyczy to np. podmiotów świadczących na naszą rzecz usługi doradcze, pomoc prawną, podatkową, rachunkową (np. biuro księgowe), usługi pocztowe i kurierskie, usługi informatyczne, marketingowe- o ile obejmuje to udzielona przez Państwa zgoda, telekomunikacyjne, a także podmioty, dokonujące ich zbierania w ramach usług świadczonych na naszą rzecz (pośrednicy nieruchomości, portale internetowe oferujące nieruchomości do sprzedaży lub na wynajem, portale internetowe oferujące usługi wynajmu apartamentów – na zasadach określonych w pkt. IV). Ponadto Państwa dane mogą zostać przekazane podmiotom, których udział zgodnie z przepisami prawa jest niezbędny do nawiązania współpracy i zawarcia umowy (np. notariusze).
VI. OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH
Dane osobowe będą przez nas przetwarzane przez okres nie dłuższy niż jest to niezbędne do osiągnięcia celów przetwarzania określonych powyżej lub do wycofania zgody. Po wygaśnięciu Umowy będziemy przetwarzali Państwa dane osobowe przez okres nie dłuższy niż jest to konieczne dla realizacji ewentualnych roszczeń (a wynikający zwłaszcza z terminów przedawnienia określonych w Ordynacji podatkowej oraz Kodeksie Cywilnym) lub wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa, w szczególności prawa podatkowego i rachunkowości. W przypadku danych wykorzystywanych do celów marketingowych będą one przetwarzane do czasu wycofania zgody.
VII. ZAUTOMATYZOWANE PODEJMOWANIE DECYZJI.
Nie podejmujemy decyzji, które opierają się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, danych osobowych.
VIII. PRZEKAZYWANIE DANYCH OSOBOWYCH POZA EOG.
Państwa dane nie trafiają poza obszar Europejskiego Obszaru Gospodarczego, a jeśli w przyszłości miałoby dojść do transferu do miejsca poza terytorium EOG, podejmiemy odpowiednie kroki w celu zapewnienia ochrony danych, w szczególności poprzez:
- stosowanie określonych klauzul umownych zwanych „standardowymi klauzulami umownymi”, które zostały zatwierdzone przez Komisję Europejską lub
- transfer do krajów, co do których Komisja Europejska wydała decyzję stwierdzającą odpowiedni stopień ochrony. W takim przypadku, przysługuje Państwu prawo uzyskania kopii odpowiednich zabezpieczeń.
IX. UPRAWNIENIA ZWIĄZANE Z PRZETWARZANIEM DANYCH
W zakresie i na zasadach określonych w RODO przysługuje Państwu prawa do: dostępu do danych, w tym prawo uzyskania ich kopii; żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania; wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania; przenoszenia ich do innego Administratora.
Jeżeli przetwarzanie Danych odbywa się na podstawie zgody, mają Państwo prawo do jej cofnięcia w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Cofnięcie zgody może jednak uniemożliwić nam wykonywanie umowy, którą z Państwem zawarliśmy lub przekazanie informacji na temat oferowanych przez nas usług.
Chcąc skorzystać, z któregokolwiek z powyższych uprawnień należy przesłać żądanie wraz ze wskazaniem zakresu danych będących przedmiotem żądania na adres email lub listownie na adres wskazane powyżej.
Zawsze przysługuje Państwu również prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.